Skrivet torsdag 23 juni 2022 av
marie snidare

Vi önskar våra kollegor, kunder och leverantörer en härlig, solig och fantastisk midsommar!
Om hjälp behövs nås vi på 0857898000 🌞
Läs mer
Skrivet tisdag 12 april 2022 av
marie snidare

Läs mer
Skrivet måndag 20 december 2021 av
marie snidare

Avtal tecknat med Salems Kommun för Lås och Låstjänster, avtalet gäller under 2år med möjlighet till förlängning 1+1år. Biab Lås & Larm tackar för förtoendet!
Läs mer
Skrivet måndag 20 december 2021 av
marie snidare

Snygg installation utförd av låssmed på Spånga Lås, ett företag i BIAB gruppen.
Läs mer
Skrivet torsdag 1 april 2021 av
marie snidare

Så glad att meddela att Lamin har kommit tillbaka till oss!
Varmt, varmt välkommen Lamin!
Läs mer
Skrivet torsdag 1 april 2021 av
marie snidare

Läs mer
Skrivet måndag 8 mars 2021 av
marie snidare

Läs mer
Skrivet måndag 1 mars 2021 av
marie snidare

Nynäshamn Kommun tecknar ett 3 årigt avtal med Biab Lås & Larm AB. Avtalet omfattar installationer av säkerhetssystem. Vi tackar för förtroendet och ser fram emot ett långt samarbete!
Läs mer
Skrivet fredag 5 februari 2021 av
marie snidare

Idag välkomnar vi Olle till Biab Lås & Larm!
Läs mer
Skrivet tisdag 22 december 2020 av
Tony Wallenius

BIAB Lås & Larm är i ett expansivt läge och därför söker vi nu en serviceledare inom elektroniska säkerhetssystem.
BIAB Lås & Larm är i ett expansivt läge och därför söker vi nu en serviceledare inom elektroniska säkerhetssystem. Du kommer att vara stationerad på vårat kontor i Tullinge.
BIAB Lås & Larm är en komplett leverantör av säkerhetsinstallationer i företags- och offentlig miljö.
Vi har sedan starten 1988 vuxit och utvecklats till ett av de främsta och mest stabila företagen i branschen. Verksamheten innefattar inbrottslarm, passerkontroll, CCTV system, brandlarm, låssystem och integrerade systemlösningar.
Läs mer här och välkommen med din ansökan.
http://www.biablarm.se/om-biablarm/jobba-hos-oss/2021_Serviceledare/
Läs mer
Skrivet fredag 18 december 2020 av
Tony Wallenius

Läs mer
Skrivet tisdag 8 december 2020 av
Tony Wallenius

BIAB Lås & larm fortsätter samarbeta med Tumba Hockey även över denna säsong.
- Vi är glada att BIAB Lås & larm, förutom att installera EVVA AIrKey, också säkerställer att vi har en bra support på det nya låssystemet under säsongen, säger Stefan Grahn från Tumba Hockey marknad.
Läs hela nyheten på:
www.svenskalag.se/tumbahockey/nyheter/1571942/biab-las-larm-fortsatt-samarbetspartner
Läs mer
Skrivet fredag 25 september 2020 av
Tony Wallenius

BIAB Lås & Larm har nu blivit utnämnd till guldpartner inom Milestones Partnerprogram.
BIAB Lås & Larm har nu blivit utnämnd till guldpartner inom Milestones Partnerprogram genom att utmärka sig gällande välutbildad personal och kundanpassade lösningar.
De företag som blir partners till Milestone på guldnivå får tillgång till förmåner, incitamentsprogram samt extra resurser.
Läs mer om Milestone's VMS system här.
Läs mer
Skrivet torsdag 21 september 2017 av
Martin Franco
![]()
Biab Larm tecknar ramavtal med Stockholm Stads Parkeringar som omfattar installation, service och support gällande säkerhetsteknik.
Avtalsperioden sträcker sig över 2 år med en option på ytterligare 2 år.
Läs mer
Skrivet tisdag 14 februari 2017 av
Andreas Brander

Systematiskt brandskyddsarbete (SBA) handlar om att förebygga brand och förhindra eller begränsa skador till följd av en brand. Ett regelbundet SBA ger dig kontroll över din anläggning.
I lag (2003:778) om skydd mot olyckor står det att ägare och nyttjanderättshavare av byggnader eller andra anläggningar ska vidta de åtgärder som behövs för att förebygga brand och för att förhindra eller begränsa skador till följd av brand.
BIAB Larm kan hjälpa Er att utföra den systematiska brandskyddsarbetet, genom att vi hjälper Er säkerställer Ni att brandskyddsåtgärder vidtas och underhålls på ett effektivt sätt.
Läs mer
Skrivet torsdag 1 december 2016 av
Henrik Edman

Idag är det nationella Brandvarnardagen, så lägg in den första december i kalendern redan nu så att du inte glömmer till nästa år.
nu börjar ljusen tändas i alla hus och glöggen tas fram, den första December är nationella brandvarnardagen det är den dagen vi skall prova våra brandvarnare.
För att prova brandvarnaren så trycker vi in test knappen och håller den inne i cirka 5 sekunder så att vi hör att den fungerar, självklart så bytes batteriet ut om det är dåligt.
Om ni saknar brandvarnare i huset så kan du självklart beställa det från BIABLARM, med fördel så väljer du en brandvarnare med radiolänk, det vill säga om en börjar tjuta så tjuter alla andra också det är därför lämpligt att placera en brandvarnare i sovrummet så att man hinner vakna om olyckan skulle vara framme,
ett annat bra skydd är att ha en brandsläckare både i hemmet och på kontoret eller varför inte en i bilen också, vi säljer alla typer av släckare som uppfyller era krav. Varför inte beställa och ge bort i present till era nära och kära eller varför inte till er personal.
klicka här för att göra en beställning
Läs mer
Skrivet onsdag 30 november 2016 av
Henrik Edman
![]()
Varför skall man använda sig av certifierade företag? och varför är det viktigt för dig som kund att ställa krav på certifiering
"Certifiering är ett bevis på omfattande kunskap och kvalitet vilket innebär att man frivilligt ställer högre krav på sin verksamhet än de aktörer vilka inte är certifierade"
SBSC är ett Certifieringsorgan för brand och säkerhetsområdet, och har nu publicerat en folder om varför man skall använda sig av certifierade företag över de som inte innehar certifikat, klicka på länken för att läsa hela foldern.
Klicka här
Läs mer
Skrivet måndag 28 november 2016 av
Andreas Brander

BIAB Larm söker Administratör/CAD-ritare
Du kommer att ha hand om dokumentationen som krävs för varje anläggning och se till att det flyter på kontoret i övrigt.
Du ska kunna arbeta i CAD LT 2014 (minst gått grundkurs), ha mycket god datavana samt ha lätt att lära dig nya dataprogram.
För att läsa hela annonsen klicka HÄR
Skicka ansökan via e-mail eller post senast 31/12, Tillträde snarast
Med vänliga hälsningar
BIAB Larm
Läs mer
Skrivet fredag 28 oktober 2016 av
Anders Engvall

Se nedan vad axema kan leverera
VAKA är vårt egenutvecklade passersystem som sedan lanseringen 2011 installerats på över 10 000 dörrar. VAKA utmärker sig genom en unik systemuppbyggnad såväl som på en lång rad innovativa funktioner.
Med VAKA slipper du kravet på separat server/dator för att driftsätta systemet, inte heller krävs någon licenshantering eftersom allt är inbyggt i systemet. Allt detta sparar dig mycket tid och pengar, från att komma igång till den fortlöpande driften.
Fördelar för användarna:
Talade instruktioner spelas upp i inbyggda högtalare för hur du passerar en dörr eller byter PIN-kod. Allt står även i klartext i displayen.
Slå på/av inbrottslarm. Det kan inte bli enklare - talmeddelande säger hur du skall göra parallellt med klartext i displayen.
Allt-i-ett där du får ett passersystem, kodlås, porttelefon och postens IR i en och samma läsarterminal.
Anpassad för funktionshindrade. Du kan enkelt ställa in dörröppningstiden och styrningen av dörrautomatiken så att tiden och sättet för passage anpassas för varje användare.
Porttelefonen - där du väljer om besökare vid porten skall ringa till din fasta hemtelefon, din mobiltelefon eller till en bärbar Gigaset telefon.
Webbklienten - där du enkelt administrerar systemet, lägger till/tar bort användare, tilldelar behörigheter etc.
Tagg/bricka istället för nycklar. Du slipper problemet att behöva byta lås om någon tappar bort sina nycklar. När man tappar en tagg så behöver du bara spärra eller ta bort den i systemet och tilldela användaren en ny med ett par knapptryckningar, sen är det klart. Det sparar både tid och pengar.
Ha koll på vem som har tillträde till gemensamma utrymmen, och när.
Läs mer
Skrivet torsdag 27 oktober 2016 av
Anders Engvall

Klicka på här för att ta del av erbjudandet
Läs mer